poniedziałek, 4 lutego 2013

Ewidencja czasu pracy

Ewidencja czasu pracy
Każda firma na rynku ma swój wewnętrzny regulamin, którego przestrzegania zobowiązują się jej pracownicy. Są jednak i takie statuty i przepisy, które musi wprowadzić każdy zakład pracy, aby nie naruszyć przepisów prawa. Jednym z takich przepisów jest oczywiście ewidencja czasu pracy.



W każdym zakładzie może ona być przeprowadzana w innych sposób, czy to poprzez zapisywanie się na liście obecności czy wykorzystując nowoczesne zdobycze technologiczne, takie jak na przykład karty zbliżeniowe. Cel każdej ewidencji jest jednak taki sam - uporządkowanie i regulacja przepracowanych godzin. Nowoczesna ewidencja czasu pracy to tak na prawdę cały specjalny system odbiorników rozmieszczonych na terenie zakładu pracy, które współpracując z identyfikatorami czy kartami dostępu pracowników odbierają dane o ich obecności w firmie i przesyłają do systemu centralnego, gdzie są odnotowywani i wprowadzani do bazy danych. Taki system jest niezwykle skuteczny w wielkich przedsiębiorstwach i korporacjach, zatrudniających spora ilość osób, bowiem eliminuje on czynnik czasowy poświęcany na manualne wprowadzenie swoich danych na listę obecności, w całości automatyzując ten żmudny proces.

Ewidencja czasu pracy wykorzystująca najnowsze zdobycze technologiczne ułatwia życie nie tylko pracownikom, ale i kadrze zarządzającej czy administracyjnej, bowiem automatycznie tworzone listy i zestawienia obecności to gotowy dokument, łatwy do odczytania i zinterpretowania. Właśnie z powodu takich ułatwień wiele nowoczesnych firm decyduje się na instalację takich systemów i wdrażanie nowych rozwiązań do swojej codzienne j pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz